Η αξία της μάρκας Michelin αυξήθηκε κατά περίπου 30% στα 7,9 δισ. Δολάρια στην τελευταία κατάταξη της Brand Finance Tires . Ως αποτέλεσμα, το ή ο Bibendum είναι σήμερα το πιο πολύτιμο εμπορικό σήμα ελαστικών στον κόσμο.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Brand Finance, η μάρκα Michelin ανέρχεται σήμερα σε 7,9 δισ. Δολάρια. Η απότομη αύξηση (+ 30%) σημαίνει ότι ξεπέρασε τον προηγούμενο ηγέτη της Bridgestone, ο οποίος είδε την αξία της μάρκας να μειώνεται κατά 6% στα 7 δισεκατομμύρια δολάρια, καταλήγοντας σε μία θέση από την πρώτη σε δεύτερη θέση στην ετήσια κατάταξη της Top 10 Ranking.

 

Εκτός από το γεγονός ότι είναι το πιο πολύτιμο εμπορικό σήμα, η Michelin είναι επίσης η ισχυρότερη. Ο δείκτης του Δείκτη Ισχύος Μάρκα (BSI) ήταν ένα κορυφαίο 6 τοις εκατό σε 86,9 από τα 100. Η αντίστοιχη βαθμολογία του εμπορικού σήματος βελτίωσε την εγκοπή στην ΑΑΑ, καθιστώντας τη Michelin το μοναδικό σήμα ελαστικών με μια σαφή βαθμολογία τριπλού Α.

 

 

World’s 10 Most Valuable Tyre Brands

Rank 2018 Rank 2017 Brand name Country Brand value (USD b) 2018 % change Brand value (USD b) 2017 Brand rating 2018 Brand rating 2017
1 2 Michelin France 7.9 30%  6.1 AAA AAA-
2 1 Bridgestone Japan 7.0 -6%  7.4 AAA- AA+
3 3 Continental Germany 4.8 32%  3.6 AA+ AA+
4 4 Goodyear USA 2.2 4%  2.1 AA+ AA+
5 New Dunlop USA 2.0 New New AA New
6 7 Hankook South Korea 1.6 15%  1.4 AA+ AA
7 5 Pirelli Italy 1.5 -16%  1.8 AAA- AA+
8 10 Maxxis China 0.9 10%  0.8 AA- AA-
9 9 Yokohama Japan 0.8 -18%  1.0 AA- AA-
10 6 Sumitomo Japan 0.6 -62%  1.6 A A+

 

Οι πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και τεχνολογίας έχουν ενισχύσει τη μάρκα Michelin, συμπεριλαμβανομένης μιας ιδέας για ένα 3D τυπωμένο ελαστικό που μπορεί να προσαρμοστεί στις οδικές συνθήκες και δεν χρειάζεται ποτέ να αντικατασταθεί το οποίο παρουσιάστηκε το περασμένο καλοκαίρι σε ευρεία αναγνώριση. Τα ελαστικά Michelin είχαν επίσης καλή απόδοση στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, κέρδισαν την κούρσα Le Mans 24hr και χρησιμοποιήθηκαν στη Formula E, η οποία καθίσταται από μόνη της ένα επιθυμητό μέρος για να παρουσιάσει την τεχνολογία για τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

 

Ο Alex Haigh, διευθυντής της Brand Finance, σχολίασε: “Μια ισχυρή μάρκα είναι κάτι  περισσότερο από μάρκετινγκ. Η Michelin ξεκίνησε απευθείας πωλήσεις ελαστικών στους πελάτες μέσω των καταστημάτων λιανικής πώλησης και του διαδικτύου, μια κίνηση που βοηθά στην οικοδόμηση άμεσης σχέσης με τους καταναλωτές και επιτρέπει στην εταιρεία να συλλέγει πολύτιμα δεδομένα. Διευρύνεται επίσης το χαρτοφυλάκιο υπο-μάρκας (sub-brand ), επιτρέποντάς του να πωλεί ελαστικά με ανταγωνιστικές τιμές και premium, χωρίς να κατανοεί το μερίδιο αγοράς “.


Οι ιαπωνικές μάρκες πέφτουν καθώς αυξάνονται οι κινεζικές μάρκες

Ενώ ήταν καλά νέα για τη Michelin στην κορυφή του τραπεζιού εν τω μεταξύ, υπήρχαν σταθερά πτωτική τάση για τα τρία ιαπωνικά εμπορικά σήματα στην κορυφή των 10. Παρά τις σημαντικές επενδύσεις, η παγκόσμια μεγαλύτερη αξία πωλήσεων Bridgestone (η οποία επίσης χορηγεί το 2020 Οι Ολυμπιακοί Αγώνες, μεταξύ άλλων) καθώς και ο χορηγός του Chelsea Football Club Yokohama και Sumitomo έπεσαν στην αξία της μάρκας.

 

Οι βιομηχανίες Sumitomo Rubber Industries , μειωμένες κατά 62% στα 0,6 δισ. Δολάρια.  Αλλά και η Yokohama ήταν επίσης κάτω από 18% μειωμένη στα  0,8 δισεκατομμύρια δολάρια . Η Brand Finance θέτει το γεγονός αυτό σε μια αδύναμη στην εγχώρια αγορά που επηρεάζει και τους τρεις παραγωγούς, ενώ τα υπήρχαν κέρδη από την ισχυρότερη αύξηση των πωλήσεων τους , στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία αντισταθμίστηκαν εν μέρει από ένα ασθενέστερο γιεν.

 

Την ίδια στιγμή, η τελευταία κατάταξη βλέπει κινεζικά σήματα ελαστικών να κερδίζουν έλξη καθώς αρχίζουν να αμφισβητούν για τις κορυφαίες 10 ταξινομήσεις, με το Maxxis να αυξάνεται κατά 10% και να ανεβαίνει δύο θέσεις  , στην όγδοη θέση. Ως αποτέλεσμα, η Brand Finance περιέγραψε για πρώτη φορά τους  κινέζους  ως  “επιτυχημένους αμφισβητίες για τους  καθιερωμένους παίκτες στη βιομηχανία ελαστικών”.

 

Τούτου λεχθέντος, εκτός από την Maxxis στην 8η θέση, τα κινεζικά ελαστικά είναι ακόμα έξω από το top10. Παρόλα αυτά, οι Linglong Tire και Sailun Jinyu ήταν μεταξύ εκείνων που λέγεται ότι “κάνουν το σήμα τους” γνωστό . Δεδομένης της τρέχουσας αύξησης της αξίας της επωνυμίας τους, αυτά τα εμπορικά σήματα αναμένεται να εισέλθουν στην πρώτη δεκαετία ήδη από το επόμενο έτος.

Πηγή : Brand Finance