Η ψηφιακή εξέλιξη της Pirelli, που επιτρέπει στα ελαστικά τη συλλογή και μεταφορά δεδομένων, κάνει το επόμενο βήμα. Στην 88ή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, η Pirelli παρουσιάζει την τεχνολογία Cyber Car, που έχει εξελίξει για τον τομέα Original Equipment (ΟΕ) σε συνεργασία με μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Χάρη στο Cyber Car, το ελαστικό συνεργάζεται άμεσα με τη μονάδα ελέγχου και ειδικότερα με τα συστήματα υποστήριξης οδηγού, προσφέροντας σημαντικές πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου, βελτιώνοντας έτσι την ασφάλεια και τις επιδόσεις. Το νέο σύστημα της Pirelli θα κυκλοφορήσει στην αγορά στα τέλη της χρονιάς και θα συνοδεύει τα πιο καινοτόμα μοντέλα – ηλεκτρικά και παραδοσιακά – μεγάλων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Το Cyber Car είναι η τελευταία εφαρμογή της πλατφόρμας Cyber Technologies της Pirelli, που λανσαρίστηκε το 2002 με σκοπό να προσφέρει μέγιστη ενσωμάτωση ελαστικών, αυτοκινήτων και οδηγών. Ουσιαστικά, το Cyber Car ακολουθεί το σύστημα  Cyber Fleet, που σχεδιάστηκε για στόλους, και το Pirelli Connesso, που προορίζεται για καθημερινούς οδηγούς. Ειδικότερα, το Pirelli Connesso, που λανσαρίστηκε πέρσι στην Αμερικανική αγορά, θα κάνει ντεμπούτο σε κύριες Ευρωπαϊκές αγορές.

 

Το ελαστικό είναι το μοναδικό σημείο επαφής με το δρόμο, επομένως μπορεί να συλλέγει μεγάλο αριθμό πληροφοριών κρίσιμων για την οδηγική ασφάλεια και την απόδοση, σε επίπεδο περιβαλλοντικής συμβατότητας αλλά και οικονομίας. Από τεχνικής απόψεως, όλα τα συστήματα Cyber της Pirelli, βασίζονται σε έναν αισθητήρα τοποθετημένο στο εσωτερικό του ελαστικού συνδεδεμένο με το Pirelli Cloud. Ο αισθητήρας ζυγίζει μόλις μερικά γραμμάρια, παρακολουθεί τη λειτουργική κατάσταση κάθε ελαστικού και μεταφέρει τα δεδομένα σε μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Οι πληροφορίες που συλλέγονται μεταφέρονται σε μία εφαρμογή, στην περίπτωση του Pirelli Connesso, ή στα συστήματα του αυτοκινήτου καθώς και σε μία εφαρμογή, στην περίπτωση του Cyber Car. Οι Cyber Technologies της Pirelli χρησιμοποιούν ειδικά συστήματα για να συνομιλούν απευθείας με τον οδηγό (με το Pirelli Connesso), ή με διαχειριστές στόλων (με το Cyber Fleet), ή με κατασκευαστές αυτοκινήτων και οδηγούς ταυτόχρονα (με το Cyber Car). Τα συστήματα αυτά έχουν εφαρμογή τόσο σε οχήματα με παραδοσιακά συστήματα κίνησης όσο και σε ηλεκτρικά. Η ίδια βασική τεχνολογία, αλλά διαφορετικές, εξειδικευμένες εφαρμογές.

 

 

 

Cuber Car. Συνομιλία ελαστικών με οχήματα

 

Αυτή είναι η μεγάλη είδηση για την Pirelli που έρχεται από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2018. Το Cyber Car είναι το νέο, ευφυές σύστημα ελαστικού για την αγορά Original Equipment και έχει σχεδιαστεί σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το Cyber Car παρέχει σημαντικά δεδομένα που βελτιώνουν την ασφάλεια και τις επιδόσεις. Με εξαίρεση την πίεση των ελαστικών που την παρακολουθούν τα συστήματα TPMS, μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποια πληροφορία που να συλλέγεται από τα ελαστικά και να μεταφέρεται στο αυτοκίνητο. Το Cyber Car της Pirelli φέρνει την ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων σε μία νέα εποχή, χάρη σε μία καινοτόμα μορφή αυτοκινητικής ευφυΐας ενσωματωμένης στα υπάρχοντα βοηθήματα του οδηγού, βελτιώνοντας τις επιδόσεις, την οικονομία και την περιβαλλοντική συμβατότητα, χρησιμοποιώντας όλα τα δεδομένα που συλλέγει και επικοινωνεί ο αισθητήρας κάθε ελαστικού.

 

Βασικά δεδομένα των ελαστικών όπως πίεση, εσωτερική θερμοκρασία και βάθος πέλματος είναι από τις παραμέτρους που το Cyber Car μπορεί να μεταφέρει στο όχημα. Επίσης, έχει την ικανότητα να παρεμβαίνει και να ενεργοποιεί συστήματα όπως ABS και ελέγχου ευστάθειας. Για παράδειγμα, διαβάζοντας την ‘ταυτότητα’ του ελαστικού (ID) το όχημα μπορεί να μεταβάλλει το σετάρισμά του για να κάνει τη οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη. Ανάμεσα στα δεδομένα που καταγράφονται είναι και το κάθετο φορτίο: ζωτική πληροφορία για τα ηλεκτρικά οχήματα.  Η υπόλοιπη αυτονομία της μπαταρίας υπολογίζεται σήμερα με τη χρήση στάνταρ παραμέτρων, ενώ με το Cyber Car της Pirelli, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μπορεί να μεταφέρει πιο ακριβείς πληροφορίες. Γνωρίζοντας το ακριβές βάρος του αυτοκινήτου, η κεντρική μονάδα ελέγχου μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια πόσα χιλιόμετρα απομένουν μέχρι την επόμενη επαναφόρτιση.

 

Το Cyber Car επίσης ενημερώνει τον οδηγό, μέσω της κονσόλας του κατασκευαστή, για τις στάνταρ λειτουργικές παραμέτρους του ελαστικού, όπως κάθετο φορτίο, θερμοκρασία και πίεση και επιτρέπει την έγκαιρη παρέμβαση, εάν οι πιέσεις είναι ακατάλληλες. Η συντήρηση του ελαστικού είναι απλούστερη, χάρη στις ειδικές πληροφορίες για τη φθορά του πέλματος και τον τρόπο που γίνεται το εποχιακό σταύρωμα. Το Cyber Car παρέχει πρόσβαση σε ειδικές υπηρεσίες που μπορούν να εξατομικευθούν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες, όπως περιποίηση αυτοκινήτου, οδική βοήθεια και σέρβις. Τα πρώτα μοντέλα με σύστημα Cyber Car θα κυκλοφορήσουν φέτος. Αρκετοί κατασκευαστές ήδη βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας της Pirelli στα δικά τους συστήματα.

 

Η επόμενη εξέλιξη θα είναι το σύστημα Cyber Tyre: το ελαστικό του μέλλοντος, βασισμένο σε μία τεχνική πλατφόρμα ικανή να συλλέγει ακόμα περισσότερα δεδομένα, μεταδίδοντας πληροφορίες στα συστήματα του αυτοκινήτου με την περιστροφή κάθε τροχού. Αν και η τεχνολογία αυτή δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα, η πρώτη της εφαρμογή ήδη δοκιμάζεται στην Ferrari FXXK: το υπεραυτοκίνητο των 1000 ίππων που προορίζεται μόνο για χρήση στην πίστα.