Ο κόσμος του ποδοσφαίρου δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια Τεράστια – Παγκόσμια αγορά για κάθε προϊόν που θέλει να μπει μέσα σε κάθε σπίτι . Έτσι λοιπόν από τις αρχές του 1990 , οι εταιρείες ελαστικών που το είχαν καταλάβει , καθιέρωσαν τη χορηγία στις ποδοσφαιρικές ομάδες αλλά και σε μεγάλες διοργανώσεις  .

ApolloManchester United
Devanti TyresEverton , Larne FC
BKT Italy’s Serie B , France’s Coupe de la Ligue , Spain’s LaLiga
BridgestoneCopa Libertadores
ContinentalGermany, Spain, Netherlands, Ireland, USA, Euro 2016, FIFA World Cup, China, Hanover
Cooper TiresArsenal
FalkenAnderlecht, Genk, Hambourg, Borussia Mönchengladbach, Union Berlin, TSG Hoffenheim, Liverpool, Lille, Bordeaux, AS Saint Etienne, Lazio, Bologne, Turin, Legia Varsovia, Atlético Madrid, Espanyol Barcelone, Real Betis, FC Seville
Goodyear Bayern Munich
HankookEuropa League, Real Madrid, Dortmund, Naples
KumhoTottenham , FK Mladá Boleslav , Bayer 04 Leverkusen
Landsail TyresLeicester City
Linglong tireWolfsburg, Juventus Turin
Michelin Brazil
Nexen TiresManchester City, Eintracht Frankfurt
Pirelli Inter Milan
RoadX TyreWest Ham United
Tomek TiresGlasgow Rangers
Toyo TiresFortuna Düsseldorf
YokohamaChelsea FC
Sailun TyreValencia

Continental: ο πρωτοπόρος

Πρωτοπόρος στη χορηγία ποδοσφαίρου, η Continental έχει κάνει το «όμορφο παιχνίδι» όπλο μάρκετινγκ της επιλογής του. Χορηγός της Bundesliga, η γερμανική μάρκα έχει επενδύσει σε συνεργασίες με συλλόγους και μεγάλους διαγωνισμούς για να ενισχύσει την εικόνα της στη διεθνή σκηνή από το 1995. Χορηγησε για πρώτη φορά το UEFA Champions League από το 1995 έως το 2000, προτού προχωρήσει στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και το Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA, δαπανώντας έως και 50 εκατομμύρια ευρώ για κορυφαία χρέωση.

Έκτοτε, η Continental απομακρύνθηκε από τη FIFA αλλά αντί να αποσυρθεί από τη βιομηχανία ποδοσφαίρου, η εταιρία επέλεξε αντ ‘αυτού να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες αγορές. Το 2015 υπέγραψε μια προσοδοφόρα νέα σύμβαση με την κινεζική ένωση ποδοσφαίρου (CFA), για να συμπληρώσει τις υπάρχουσες συνεργασίες με τις εθνικές ομοσπονδίες στην Ισπανία και τη Γερμανία.

Bridgestone, Hankook και Goodyear

Ακολουθώντας το παράδειγμα της Continental, οι Bridgestone και Hankook έχουν δημιουργήσει συνεργασίες με μεγάλους περιφερειακούς διαγωνισμούς που προσφέρουν διεθνή προβολή. Το 2012, η ​​Bridgestone υπέγραψε συμφωνία για να γίνει ο κύριος  χορηγός του τουρνουά Copa Libertadores στη Νότια Αμερική κάνοντας το όνομα Copa Bridgestone Libertadores .

Ο κορεάτης κατασκευαστής Hankook επέλεξε το Europa League, το δεύτερο ευρωπαϊκό τουρνουά της UEFA, για τις καμπάνιες μάρκετινγκ. Πρόσφατα, η Hankook  άρχισε επίσης να χρηματοδοτεί δημοφιλείς ομάδες όπως η Real Madrid  και η Borussia Dor.

 Η Goodyear έχει υιοθετήσει μια παρόμοια στρατηγική, υπογράφοντας μια συμφωνία χορηγίας με τον διεθνή γίγαντα ποδοσφαίρου Bayern Munich το 2016.


Pirelli και Inter, μια διαρκή σχέση

Φυσικά, είναι αδύνατο να μιλάμε για ελαστικά και ποδόσφαιρο χωρίς να αναφέρουμε την Pirelli.

Presentazione ufficiale della maglia dell’Inter con lo sponsor Driver Pirelli durante il ritiro estivo a Riscone in provincia di Bolzano, 7 luglio 2015. ANSA/ANDREA SOLERO

Ο Ιταλός κατασκευαστής ελαστικών αναγνωρίζεται ευρέως χάρη στη θρυλική του συνεργασία με την Inter Milan. Οι παίκτες της Inter φορούν το λογότυπο Pirelli στην ευρωπαϊκή σκηνή εδώ και πολλά χρόνια και οι επιτυχίες και οι κορυφαίοι παίκτες του συλλόγου έχουν συσχετιστεί συχνά με τη μάρκα.

Αυτή η συνεργασία, που εκτείνεται μέρχι το 2021, έχει «κερδίσει»  πέντε ιταλικούς τίτλους πρωταθλήματος, τέσσερα ιταλικά κύπελλα, μια νίκη στο Champions League και ένα κύπελλο UEFA. Το 2016, η Pirelli υπέγραψε άλλη μια 5ετή συμφωνία με την Inter. Ο κατασκευαστής ελαστικών χρηματοδότησε επίσης την FC Basel μεταξύ 2005 και 2015.

Η Premier League

Ως το πρωτάθλημα με την πιο εκτεταμένη κάλυψη των μέσων ενημέρωσης στον κόσμο, η Premier League είναι μια προφανής επιλογή για μάρκες που αναζητούν δημοσιότητα και οι κατασκευαστές ελαστικών δεν αποτελούν εξαίρεση.

Το 2015, η Yokohama συμφώνησε με μια συμφωνία για χορηγία μπλουζών με την Τσέλσι, αξίας 40 εκατομμυρίων λιρών £ ετησίως. Την ίδια χρονιά, η Nexen υπέγραψε συμφωνία με τη Man City , και για να μην ξεπεραστεί από τον γείτονά τους, η Man UTD ακολούθησε το ίδιο σεζόν αργότερα υπογράφοντας μια παγκόσμια συμφωνία με την εταιρία Apollo Tyres.

Ικανοποιημένη με τη συνεργασία της με τους  Citizens, η Nexen υπέγραψε ξανά για να γίνει ο πρώτος επίσημος συνεργάτης του κλαμπ, που σημαίνει ότι το λογότυπο της Nexen Tire θα εμφανίζεται στα μανίκια των  «πολιτών»

Αυτή η βρετανική τάση για χορηγούς ελαστικών ξεκίνησε από τη Maxxis, η οποία το 2009 καθιέρωσε μια συνεργασία με τη Λίβερπουλ. Άλλες συνεργασίες που αξίζει να αναφερθούν περιλαμβάνουν τους : Kumho και Tottenham, Cooper και Arsenal, καθώς και Davanti Tires και Everton.

Στόχευση της ευρωπαϊκής αγοράς

Εάν η Πρέμιερ Λιγκ κατατάσσεται στη πρώτη θέση ,  λιγότερο γνωστοί κατασκευαστές ελαστικών έχουν εκμεταλλευτεί εξίσου ελκυστικές ευκαιρίες σε άλλες αγορές ποδοσφαίρου. Η ινδονησιακή μάρκα ελαστικών Achilles συμφώνησε σε συνεργασία με τη Paris Saint Germain – μια δημοφιλή ομάδα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ινδονησία !

Ο Κινέζος κατασκευαστής Linglong έχει παρόμοιες φιλοδοξίες. Υποστηρίζοντας την VFL Wolfsburg τα τελευταία χρόνια, η μάρκα ελαστικών συνεργάζεται πλέον με τη Juventus Turin !

Η γερμανική αγορά παραμένει εξαιρετικά επικερδής για έναν αριθμό κατασκευαστών ελαστικών, συμπεριλαμβανομένου των Falken, που στο παρελθόν έχει χρηματοδοτήσει πολλούς συλλόγους στην Μπουντεσλίγκα, και σήμερα χρηματοδοτεί το Χάμπουργκ, την Borussia Mönchengladbach, την Union Berlin και τη Hoffenheim.

Ο κατασκευαστής έχει επίσης αναπτύξει μια νέα στρατηγική σε ευρωπαϊκή κλίμακα και χορηγεί συνολικά 18 συλλόγους, συμπεριλαμβανομένης της Ατλέτικο Μαδρίτης και του νικητή του Αγγλικού Πωρταθλήματος Liverpool!

Ενδεικτικά Εταιρία ελαστικών και Ποδοσφαιρική Χορηγία